Mi is az az okoskártya, kinek és miben lehet segítségére? Mi az az értékelésgyűjtés, követőgyűjtés? Ezekre a kérdésekre próbálunk válaszokat adni cikkünkben.
Ha nem a napi rendszeres bevásárlásokról van szó, hanem például egy drágább elektronikai eszköz vásárlásáról, vagy nyaralás/szálláshely kiválasztásáról, mosógép-szerelő kereséséről, vagy komolyabb ajándék kiválasztásáról, akkor a tudatos vásárlók többsége utánanéz egy-egy vállalkozásnak, szolgáltatásnak az Interneten mielőtt kiválasztja a számára megfelelőt és kapcsolatba lépne velük. Ezt többnyire a Google-ön teszi: megnézi az adatokat, leírásokat, nyitva tartást, közzétett fotókat, de leginkább a vállalkozás értékelését.
Igen, az értékelés. Kíváncsiak vagyunk arra, hogy a kiválasztott vállalkozásról mi a többi ember véleménye, mennyire elégedettek a szolgáltatásaival, mik az esetleges negatív tapasztalatok. Ez amolyan legális kukkolás, egy kis kutakodás. :) Sokkal szívesebben vásárolunk olyan boltban, vagy fizetünk olyan szolgáltatásért, aminek pozitív a megítélése.
Minden vállalkozás tökéletes a saját honlapjuk és közösségi felületeik posztjai alapján, ezért nehéz dolgunk van ha csak ezek alapján akarunk választani. Ilyenkor lehet nagy segítség számunkra mások tapasztalatainak böngészése, olvasgatása. Erre tökéletes felületek az értékelő oldalak.
A legismertebb ilyen értékeléseket bemutató oldal a Google Cégprofil (ma már a Google Maps része). Amellett, hogy a vállalkozások pontozásait, róla írt szöveges véleményeket lehet megnézni, még egy – talán még fontosabb – funkciója van: a keresési eredmények között jobb besorolást kapnak a minél több, minél magasabbra értékelt vállalkozások, magyarul előrébb fognak kerülni a találatok között.
Vitathatatlanul hasznos a Google értékelések gyűjtése egy vállalkozás számára, de vannak komolyabb, többnyire fizetős értékelő oldalak, melyek sokkal valósabb képet tudnak mutatni, hitelesebb értékelők alapján kaphatunk rálátást a keresett vállaklozásra. Azért tudnak hitelesebbek lenni, mert nem elegendő csak egy „csillagra” böknie a látogatónak, hanem előzetesen regisztrálnia kell valós email címmel, illetve a csillagos értékelés mellett több mindent is meg kell adnia az értékelés leadásakor az adott szolgáltatásról. Ezek az oldalak többnyire témakörök alapján besorolják, és összehasonlítják a vállalkozásokat. Ilyen oldal például az utazási szolgáltatóknak készült Tripadvisor, vagy az általánosabb felhasználásra szánt Trustpilot.
A közösségi média felületeken való megjelenés a cégek, szolgáltatók számára szinte kötelező, ha olyan potenciális közösséget akarnak elérni, akiket közvetlenül megszólíthatnak friss posztjaikkal, ajánlataikkal, akcióikkal. Az emberek többsége valószínűleg legalább egy közösségi oldalon jelen van, ahol naponta „fogyasztja” a különböző online tartalmakat: családtagok fotóit, kiskutyás, vagy vicces videókat nézeget és természetesen találkozik olyan reklámokkal, amelyek érdekelhetik őt.
Nem is gondoljuk, hogy érdemes tovább ecsetelni a közösségi oldalakban rejlő hatalmas lehetőségeket a cégek számára. A lényeg röviden: minél több követője van egy vállalkozásnak, annál több embert szólíthat meg ezeken a felületeken.
És, hogy az okoskártyák milyen kapcsolatban vannak a fent említett értékelésekkel, követőkkel? A kártyák segítségével közvetlenül, személyesen kérhetsz értékelést, vagy közösségi oldal lájkolást ügyfeleidtől, potenciális vásárlóidtól úgy, hogy mobiltelefonját egyszerűen csak hozzáérinti okoskártyádhoz.
Nézzünk egy egyszerű példát: kávézót üzemeltetsz, van Facebook oldalad és Google Cégprofilod, de kevés az értékelésed vagy az oldalad követőinek száma. Mit tudsz tenni?
Az első esetben valószínűleg mindenki megígéri, hogy értékelni fog téged majd otthon, aztán mire hazaér elfelejti, vagy keresgél de nem talál meg egyből a Google cégek között, vagy egy hasonló nevű másik kávézót lájkol be tévedésből, vagy inkább: „megcsinálom majd holnap…” (ebből tudjuk mi lesz). Ellenben a második esetben 99%, hogy igent fog mondani, hisz csak pár másodpercet rabolsz az idejéből (amíg a pénztárnál kiadod a visszajárót és kinyomod a blokkot már végzett is). Mivel az NFC chip-es okoskártyára a Te linked van felprogramozva, így nincs hibázásra lehetőség: tuti a te kávézód kapja az öt csillagot, vagy a te oldaladat fogja bekövetni, így a holnapi akciós kávé posztodat már látni fogja. ;)
Reméljük sikerült felkeltenünk érdeklődésedet az okoskártyák iránt. Ha bármi kérdésed lenne, keress minket bizalommal.
Ezek közül az okoskártyák közül tudsz választani: Google, Facebook, Instagram, Tripadvisor, Trustpilot.